1. Home › 
  2. › 
  3. Fraude in kredietdossiers

Fraude in kredietdossiers

De opleiding geeft eerst een theoretische toelichting over wat (krediet)fraude is. Vervolgens bekijken we de (mogelijk) tussenkomende partijen en het project in een (frauduleus) kredietdossier. Later tonen we hoe we frauduleuze documenten kunnen herkennen; we passen daarbij de theorie in de praktijk toe op een aantal concrete voorbeelden en we overlopen een aantal cases met kredietfraude. De focus ligt op kredieten naar consumenten toe.

Deze opleiding heeft als doelstelling om:

Categorie Financieel
Niveau Advanced
Type opleiding Klassikaal

Punten

  • Bank: 6 p/u
  • Hypothecaire kredieten: 3 p/u
  • Consumentenkredieten: 3 p/u

Geregelde bijscholing

Examen/Bijscholing 600.013
500176 C + H bijscholing hypothecaire kredieten
500176 C + H bijscholing consumentenkredieten

Doelgroep

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen:

Vereiste voorkennis

Advanced level: biedt praktijkgerichte toepassingen op de reeds verworven theoretische kennis van de "basic level" opleidingen (uitdieping).

Programma

Inhoud

Het opleidingstraject is opgebouwd uit vier delen:

Fraudemanagement en regelgeving

De tussenkomende partijen en de kredietaanvraag (=project): knipperlichten

Kritische vragen en herkennen van valse documenten en praktijkcases

Cases en besluit

PRAKTISCHE INFORMATIE

Duurtijd: 1 dag

Uren: 9u-17u

Plaats: Febelfin Academy, Phoenix gebouw - Koning Albert II-laan 19 1210 Brussel

Methodologie

Type opleiding: Classroom

Tijdens onze interactieve opleidingen staan we zo dicht mogelijk bij de werkpraktijk van elke dag. De focus ligt op praktijktips, handige schema’s en herkenbare situaties of cases. Via praktische opdrachten in kleine groepjes wordt aan de deelnemers de mogelijkheid geboden om te reflecteren over bepaalde aspecten van het aangereikte topic. Na feedback van de groep en de trainer kunnen die eventueel verder uitgewerkt worden.

Opleidingsmateriaal:

Bank: Vereiste beroepskennis bedoeld door artikel 7, §1, 1°, b en c van het K.B. van 1 juli 2006.

Docenten

Sven Van den Bogaert
Credits