Het is niet altijd vanzelfsprekend om op een professionele en efficiënte manier te communiceren. Deze opleiding helpt je om goed te luisteren naar vragen en klachten van klanten en hier op een assertieve wijze op te reageren.
Deze opleiding heeft als doelstelling om:
Deze opleiding heeft niet tot doel om juridisch advies te geven met betrekking tot individuele klachtendossiers of lopende gerechtelijke procedures. De opleiding focust op het versterken van communicatieve vaardigheden in het omgaan met klanten en klachten in een algemene context.
De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen die:
Basic level: Er is geen specifieke voorkennis vereist voor deze opleiding.
De deelnemers hebben inzicht in de basisprincipes van communicatie. In deze workshop leren de deelnemers al doende. Er wordt dus een actieve participatie van hen verwacht.
INHOUD
Dag 1
Klantgerichtheid
Kenmerken van de hedendaagse klant
Dag 2
Een klantgerichte houding veronderstelt een goede communicatie
De telefoon en klantgerichtheid
PRAKTISCHE INFORMATIE
Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform , aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).
Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie
Dominique Silvie M Stulens
Personal development